Sanohelp

Sanohelp - Extract de turmeric. 

    Antitumoral. Antiinflamator.

Vitamina c alcalina forte

     Vitamina C Alcalină Forte.

   Alcalinizantă. Antioxidantă.

Alimente vindecătoare

14 beneficii pentru sănătate ale bananelor

Scris de Ayurvedic Medica

Bananele pot trata unele probleme de sănătate

 Știm cu toții că bananele sunt surse naturale de potasiu și vitamine, dar știați că aceste fructe pot fi folosite și pentru a trata unele probleme de sănătate comune? Să vedem în acest articol care sunt cele 14 beneficii pentru sănătate ale bananelor.

1. Bananele sunt o sursă de energie pentru corp

 Bananele conțin trei tipuri diferite de zaharuri, respectiv: glucoză, fructoză și zaharoză, în combinație cu o cantitate foarte bună de fibre. Din acest motiv, bananele reprezintă o sursă excelentă de energie pentru organism. Studiile au constatat că două banane ne oferă suficientă energie pentru 90 de minute de efort fizic, deci nu este de mirare că cei mai buni sportivi din lume consumă banane în mod regulat.

2. Bananele sunt un remediu contra depresiei

 Un studiu recent efectuat în rândul pacienților cu depresie clinică a constatat că mulți subiecți au raportat o îmbunătățire a dispoziției după consumarea bananelor. Motivul pentru aceasta este o componentă numită triptofan, un aminoacid esențial pe care organismul nu îl poate produce singur, iar cu ajutorul acestuia se produc hormoni cum ar fi melatonina, neurotransmițători precum serotonina și alte substanțe care contribuie la relaxarea organismului. Triptofanul reduce, de asemenea, anxietatea și depresia, ajută la prevenirea migrenelor, reduce riscul apariției simptomelor de spasme cardiovasculare și, la fel ca aminoacidul numit lizină, ajută la reducerea nivelului de colesterol.

3. Bananele ameliorează simptomele menstruale

 Bananele nu numai că sunt bogate în triptofan, ci conțin și vitamina B6, care ajută organismul să mențină nivelurile echilibrate de glucoză din sânge. Efectele acestor două componente contribuie la calmarea corpului și a creierului, la îmbunătățirea dispoziției și la ameliorarea durerilor menstruale.

4. Bananele sunt bune pentru creier

 Potasiul și zaharurile din banane au un efect pozitiv și surprinzător asupra capacității creierului nostru de a rămâne concentrat și focalizat mai mult timp. Au fost efectuate numeroase experimente de-a lungul anilor, în urma cărorra cercetătorii au descoperit că grupurile de studenți care au mâncat câte o banană în fiecare dimineață la micul dejun au avut mult mai multă eficiență în studiile lor decât cei care nu au făcut acest lucru.

5. Bananele sunt un supliment esențial pentru cei care suferă de anemie

 Bananele sunt bogate în fier și pot contribui în mare măsură la producerea de hemoglobină în organism, o parte esențială a compoziției sângelui care transportă oxigen în tot corpul. Prin urmare, cei care suferă de anemie au un conținut scăzut de hemoglobină în sânge, motiv pentru care ar trebui să mănânce banane cât mai des posibil.

6. Bananele echilibrează tensiunea arterială

 Bananele conțin o combinație rară de cantități mari de potasiu și aproape deloc sodiu și, prin urmare, sunt perfecte pentru tratarea tensiunii arteriale crescute. Capacitatea bananelor de a trata problemele cauzate de tensiunea arterială este atât de mare încât Administrația Americană pentru alimente și medicamente le-a permis exportatorilor de alimente să le facă publicitate ca fiind alimente capabile să prevină accidente vasculare cerebrale și hipertensiunea arterială.

7. Bananele calmează aciditatea stomacală

 Aciditatea apare de obicei în urma consumului exagerat de alimente grase și băuturi carbogazoase. Consumul regulat de banane echilibrează aciditatea stomacului și, în unele cazuri, chiar o poate elimină complet.

8. Bananele tratează constipația

 Este posibil ca uneori să suferiți de această problemă neplăcută, dar fibrele nutritive din bananei vă vor ajuta să o depășiți ușor și rapid. O banană consumată la micul dejun, pe stomacul gol în fiecare zi va contribui la mișcările normale ale intestinelor fără a fi nevoie să luați laxative, combătând astfel în mod natural constipația.

9. Bananele combat grețurile matinale

 Grețurile matinale sunt cauzate de obicei de o modificare a nivelului de hormoni din organism și de scăderea nivelului de zahăr din sânge. Consumul de banane poate ajuta ambele probleme și, în general, toate substanțele nutritive pe care le conțin aceste fructe sunt benefice pentru femeile însărcinate.

10. Bananele pot combate înțepăturile de țânțari

 Înainte de a aplica loțiuni sintetice contra înțepăturilor de țânțari, zdrobiți câteva bucăți de banane și aplicați-le pe zonele inflamate. Acesta remediu perfect natural este foarte eficient pentru că ameliorează senzația de mâncărime și reduce inflamația.

11. Bananele sunt o gustare perfectă

 Multe persoane supraponderale confirmă faptul că stresul și tensiunea îi fac să-și dorească câte mai multe gustări dulci și nesănătoase. Bananele reprezintă un excelent substituent pentru ciocolata și gustările dulci din comerț care sunt pline de aditivi alimentari și alte substanțe dăunătoare. În plus, o banană pe post de gustare sănătoasă între mese ne oferă totodată energia de care avem nevoie pentru a continua munca până la ora prânzului.

12. Bananele pot ajuta la tratarea verucilor

 Negii sau verucile pot fi tratați cu o coajă de banană și o bucată mică de bandă adezivă. Plasați coaja de banană pe zona negilor, cu partea exterioară în afară și interiorul pe verugi, presați ușor bandajul și lăsați-l astfel pe parcursul zilei.

13. Bananele îi ajută pe cei care se lasă de fumat

 Dacă doriți să vă lăsați de fumat, nu există alimente care să vă ajute mai mult decât bananele. Vitaminele B, magneziul și potasiul din banane ajută organismul să facă față mai bine simptomelor de întrerupere a consumului de nicotină și să reducă necesitatea unei alte țigări.

14. Bananele sunt un aliment anti-stres

 Corpurile noastre folosesc potasiu pentru a regla bătăile inimii, pentru a trimite oxigen la celulele creierului și pentru a echilibra nivelurile de lichid în organism. Toate acestea sunt procese vitale care ajută organismul să facă față stresului. Atunci când organismul nu are suficient potasiu în sânge și este stresat, inima începe să bată mai repede, iar creierul are probleme în a lua decizii rapide. În acest caz, consumul unei banane vă va asigura ca niciunul dintre aceste efecte neplăcute nu vă va afecta.