Sanohelp

Sanohelp - Extract de turmeric. 

    Antitumoral. Antiinflamator.

Vitamina c alcalina forte

     Vitamina C Alcalină Forte.

   Alcalinizantă. Antioxidantă.

Vitamine și minerale

Zincul are grijă de sistemul tău imunitar

Scris de Ayurvedic Medica

Zincul întărește sistemul imunitar

Zincul are grijă de sistemul tău imunitar Zincul este unul dintre elementele naturale cele mai eficiente pentru întărirea sistemului imunitar. Acest mineral esențial ia parte la diversele procese vitale ale corpului, cum ar fi capacitatea de a metaboliza optim alimentele și nutrienții. Zincul este un agent fundamental pentru activarea a aproximativ 100 de enzime interne, care sunt necesare pentru acțiunile metabolice ale organismului. Se pare însă că majoritatea persoanelor suferă o deficiență cronică de zinc.

 Zincul este foarte important pentru menținerea sănătății sistemului imunitar, deoarece favorizează asimilarea proteinelor și este în mod particular necesar pentru femeile însărcinate sau cele care alăptează.

 Zincul are de asemenea, proprietăți antioxidante, care ajută la prevenirea efectelor îmbătrânirii premature și ajută la vindecarea rapidă a corpului. O altă proprietate benefică a zincului este aceea că joacă un rol important în vindecarea corpului după ce acesta suferă o leziune.

 În plus, acest mineral ne ajută să ne menținem simțul mirosului în stare de funcționare corectă și este relaționat cu sănătatea ochilor, a pielii și a părului. Tocmai de aceea este important să consumăm alimente bogate în zinc și chiar să adăugăm în dietă suplimentele cu zinc dacă avem o carență din acest mineral.

Deficiențele de zinc

 Există o mare posibilitate ca corpul să fie deficient în nutrienți importanți, chiar dacă ne hrănim bine și preponderent cu alimente sănătoase. De asemenea, anumiți factori – precum vârsta sau anumite probleme de sănătate (probleme digestive sau altele) - pot afecta capacitatea de absorbție optimă a nutrienților din alimente în corp.

 Persoanele predispuse la deficiențele de zinc sunt cele care consumă alcool, vegetarienii, femeile însărcinate sau cele care alăptează, persoanele care au probleme gastrointestinale, cele care iau suplimente cu fier (deoarece fierul poate interfera cu absorbția zincului) și persoanele care iau medicamente diuretice.

 Deficiența de zinc se manifestă mai ales prin scăderea imunității, răceli dese, căderea părului, probleme la nivelul pielii, friabilitatea unghiilor, anemie și stări de slăbiciune și indispoziție. Cercetări medicale mai recente au indicat de asemenea că deficitul de zinc poate favoriza apariția inclusiv a unor boli mai grave, precum diabetul sau cancerul.

Alimente bogate în zinc

 Pentru a ne forma în organism rezerve de zinc putem recurge la o varietate de alimente naturale. Iată care sunt alimentele care ne oferă zinc în mod natural și pe care este important să le includem în dieta noastră zilnică:

 - Semințele de dovleac: acestea sunt foarte bogate în zinc și au un rol important în prevenirea cancerului de prostată. Cel mai indicat este să se consume crude, deoarece prin prăjire se reduce aportul de zinc. 14 g de semințe de dovleac conțin 1 mg din acest mineral.

 - Semințele de susan: fie că sunt consumate crude, prăjite, măcinate sau sub formă de pastă (pasta tahini – foarte consumată în Orientul Mijlociu), semințele de susan conțin aproximativ 10 mg de zinc la fiecare porție de 100 grame.

 - Semințele de pepene roșu: mai puțin cunoscut este faptul că semințele de pepene roșu, consumate crude, prăjite, măcinate conțin și ele zinc. 100 grame de semințe de pepene roșu ne oferă 10 mg de zinc.

 - Ciocolata neagră: consumul ocazional de ciocolată neagră (cu cel puțin 70% cacao) poate oferi un impuls suplimentar nivelelor de zinc. O sută de grame de ciocolată neagră fără zahăr ne oferă aproximativ 9.6 mg de zinc.

 - Usturoiul: la rândul său, usturoiul ne oferă nivele moderate de zinc de origine naturală. Pe lângă faptul că este bogat în zinc, usturoiul ajută și la detoxifierea corpului și la eliminarea inflamației din corp. Usturoiul mai conține nivele ridicate de magneziu, vitamina B6, vitamina C și seleniu.

 - Germenii de grâu: sunt bogați în zinc, dar ne oferă și o cantitate ridicată de fibre.

 - Ciupercile: sunt și ele bogate în zinc, dar conțin și potasiu și oligoelemente importante.

 - Fasolea: fasolea este bogată în zinc, fibre, proteine, calciu, este săracă în grăsimi, însă are nutrienți esențiali pentru organism.

 - Nucile: nucile sunt o sursă bună de zinc și conțin vitaminele E și B și sunt o sursă bună de proteine, mai ales pentru persoanele vegetariene.

 În general, fructele proaspete precum zmeura, caisele, murea, avocado, curmalele, fructele de pădure și rodiile conțin cantități adecvate de zinc. De asemenea, fructele uscate precum piersicile, prunele, coacăzele, bananele, smochinele (atenție: fără sulf!) sunt surse bune de zinc. Multe dintre legumele proaspete precum sparanghelul, varza de Bruxelles, mazărea și dovleacul sunt surse foarte bune de zinc.

 

Citește mai multe despre Zinc

Cumpără suplimente  cu Zinc